Jakość
Spełnienie wysokich wymagań jakościowych przyjmujemy jako cel i inspirację do ciągłego doskonalenia na każdym stanowisku pracy. Uznaną jakość osiągamy m.in. poprzez:
- Stosowanie zasad ciągłego doskonalenia procesów
- Dążenie do całkowitego wyeliminowania błędów
- Propagowanie zespołowej pracy dla realizowania celów poprawy jakości
- Planowanie celów, monitorowanie procesów i ciągłe ich doskonalenie
- Stosowanie materiałów i towarów od uznanych oraz kwalifikowanych dostawców
- Zaznajamianie wszystkich pracowników z polityką jakości oraz publiczny do niej dostęp
Wdrożyliśmy, certyfikowaliśmy i nieustanie doskonalimy system zarządzania jakością, zgodny z normą ISO 9001:2008. Stosujemy w produkcji standardy montażu układów elektronicznych oraz kabli i wiązek kablowych według wymagań IPC-A-610 i IPC/WHMA-A-620.
Doskonalimy wewnętrzne procesy poprzez propagowanie filozofii Lean Management, stosując między innymi techniki KAIZEN, SFM, 5S, VSM, Kanban. Zarządzamy jakością wykorzystując metody FMEA, PDCA, audyty systemu, procesu i wyrobu oraz Raporty 8D.
W zarzadzaniu procesami stosujemy miedzy innymi następujące narzędzia jakości:
- Karty kontrolne
- SPC - (Statystyczne Sterowanie Procesem)
- Diagram Ishikawy
- Diagram Pareto
- Histogramy
Do weryfikacji i oceny wyrobów wykorzystujemy następujące metody :
- Kontrole wizualne
- Kontrole elektryczne i funkcjonalne
- Kontrole momentów dokręcenia
- Kontrole optyczne zgładów oraz siła zrywania połączeń krępowanych
- Kontrole mikroskopową czystości złączy optycznych
- Kontrolę tłumienności złączy optycznych
- Kontrole mikro i makroskopowe
- Pomiary wielkości geometrycznych
- Pomiary współrzędnościowe (3D)
Jakość wyrobu potwierdzamy poprzez wykonanie serii zerowej i zatwierdzenie wzorców wyrobów według wymagań klientów (PPAP, VDA)